S: Idol!!

Idag har vi haft en mycket intressant och lärorik föreläsning om mark och jordbruk. Jag har lärt mig en massa nya svåra ord (sånt gillar jag!!), hör bara: Förna. Mår. Podsol. Råhumus. Pedosfär.
Vi brukar ha föreläsning mellan 10 och 12, sedan får vi med oss ett gäng diskussionsfrågor på lunchen och så samlas vi inte förrän kl 14 då vi diskuterar i helklass. Ett himla bra upplägg!!

Josefine blev med hem en snabbis efter skolans slut, vi tog en promenad med Eddie och när hon åkt hem drog jag och tränade. Hade inte nån värre träningsvärk idag, mer än i de sneda magmusklerna, så jag la på lite mer vikt och tog i som faaan. Märker redan skillnad på hur mycket jag orkar, kul kul!! Tränade mest överkropp idag.

Nu är jag sleten och mätt som en sprätt. Engagerade Erik i matlagningen för första gången idag, det blev grönsakssoppa. Ingen värre byggarmat men kompletterade med två kokta ägg på smörgås och fetaost i soppan.

Nu ska jag ta en liten promenad med Eddie, sen ska jag lägga mig i soffan och invänta Idol!! Älskar det programmet, brukar få mina favoriter redan under auditionturnen. För fyra år sedan var det Sebastian, för tre år sedan Cissi Ramsby, och för två år sedan smälte jag när jag hörde Amanda Jenssen för första gången. Hon sjöng Thats's alright Mama med en så himla vacker röst. Gillar henne än idag. Förra säsongen hade jag Lars som favorit, han bloggade jag om i våras då jag träffade och pratade med honom på tåget mellan Karlstad och Arvika.

Jag är en Idolnörd, jag erkänner!



Hur kan man inte älska den här tjejen??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0